Follow us

Beratus Guli Misteri Yang Disimpan dipercayai punca pelajar SMK Kemumin Kota Bharu diserang histeria


Menurut ceritanya, guli adalah salah satu alat mainan jin. Tindakan murid SMK Kemumin di Kota Bahru, Kelantan yang menyimpan ratusan guli yang dijumpai jatuh bertaburan seolah-olah dicampak jam 10 pagi pada Rabu lalu, dipercayai sebagai punca pelajar sekolah tersebut diserang histeria.

Pada ketika kejadian tersebut berlaku, 3 orang pelajar sedang berada di bilik kokurikulum terlihat ratusan biji guli bertaburan, seolah-olah dicampak.

Mereka bertindak untuk menungut serta menyimpan guli tersebut dalam almari namun kejadian yang sama terus berulang.

Sejurus itu, ketiga-tiga pelajar tersebut telah diserang histeria sebelum ianya merebak kepada 17 orang rakan mereka.

Menurut akhbar Berita Harian, kejadian histeria tersebut telah berpanjangan hingga ke petang apabila 18 orang lagi termasuk beberapa orang guru telah diserang histeria.

Sehingga semalam, lebih 30 pelajar dan guru diserang histeria.

Pihak pengurusan sekolah telah membuat keputusan untuk menamatkan sesi persekolahan semalam tamat lebih awal untuk mengelak perkara ini menjadi lebih teruk.

Semalam, lapan lagi pelajar diserang termasuk beberapa mangsa yang sama.

Satu majlis solat hajat telah dijalankan pada malam tadi  oleh warga sekolah tersebut dengan kerjasama YDP PIBG sekolah tersebut, Azmi Abdullah, PIBG serta UMNO Pengkalan Chepa untuk ‘membersihkan’ kawasan itu daripada gangguan.


“Seorang guru agama yang menyertai solat hajat malam tadi mengambil keputusan membuang guli yang dikatakan menjadi punca histeria itu ke laut di Pantai Cahaya Bulan (PCB),” katanya, lapor akhbar itu.

Sebelum ini negara digemparkan dengan kejadian histeria yang berlaku di SMK Pengkalan Chepa 2 sejak 11 April lalu di mana lebih dari 50 orang pelajar dan guru sekolah tersebut diserang histeria.


-FMT

Post a Comment

0 Comments