Follow us

Pengalaman Aku Kena Tipu Dengan Scammer Bilik Sewa... Tobat Aku.!!



Pengalaman Aku Kena Tipu Dengan Scammer Bilik Sewa... Tobat Aku.!!


Hai. Nama aku Mel. Aku nak share tentang pengalaman aku kene tipu pasal sewa bilik.Kisahnya bermula begini. 

Masa tu aku baru lepas habis belajar dan ditawarkan bekerja di KL. Aku takde sedara mara nak tumpang dekat KL ni. So aku decide bukak website ibilik untuk cari bilik sewa. 

Lepas tu aku terjumpa la iklan bilik sewa ni. Lokasi dekat dengan tempat kerja aku. So aku pn terus pm org tu untuk tanya details. Korang bayangkan laa masa tu aku first time nak sewa bilik. 

 Aku akui mmg salah aku.. Noob gila masa tu. Patut nye aku pergi tgk rumah tu dulu.. Dah tau kewujudan segala bagai baru la decide untuk setuju kan. Tapi disebabkan aku time tu terdesak sangat nak cari bilik sewa. 

Aku terus bank in duit deposit dekat orang tu. Lepas bank in tu, malamnya aku contact org tu terus tak dapat. Aku risau dah. Habis la duit aku melayang. Dah 3 hari aku try contact, memang tak dapat. 

Lepas tu aku pergi buat report polis. Kes aku tergantung di situ. And then setahun lebih kemudian, ada polis call aku. 

Polis tu tanya dulu aku ade tak buat report pasal kene tipu. 

Aku cakap ada. Polis tu mintak aku datang ke balai sebab si penipu tu dah guna nama aku untuk buat kerja-kerja menipu dia yang seterusnya lepas dia tipu aku tu. Whattttt? Terkejut beruk laaa aku weyh. 

Polis mintak aku datang ke balai hari tu jugak sebab nak suruh aku bagi keterangan yg aku takde apa-apa kaitan dengan si penipu tu. And then aku pun terus pergi balai polis. Bagi keterangan semua yg aku pun kena tipu dan aku memang tak tahu menahu. 

Rupanya polis trace dekat no yg orang-orang lain kena tipu tu. Number tu registered under nama aku. 

Ya Allah…memang kusut gila masa tu. Aku rasa aku takde bagi IC dekat orang tu. Tak tahu camne dia boleh buat kerja-kerja tu. Tak tahu la kalau aku lupa ke apa yg aku pernah bagi no IC. 

Sebab benda tu dah lama dah dan masa tu aku tak tau sangat pasal sewa bilik ni. 

 Alhamdulillah dah bagi keterangan tu aku lega dah sebab memang bukan aku yg salah. Tapi aku yang jadi mangsa. Huhu. Semoga kau dapat balasan yang setimpal wahai penipu. Aku tak tau nak halalkan ke tak duit tu. Sumber : kaki share

Post a Comment

0 Comments