Follow us

Pukul 2.00 Pagi di Hospital.. Nurse Kena Sergah. Hei!! Doktor Korang ni Dah Tidor Ke?


Selamat Hari Jururawat buat Ernie Fadzlinawati Che Mamat  yang berkongsi pengalaman disergah pesakit jam 2.00 pagi di bilik rawatan sebuah hospital.


Tugas seorang jururawat sangat mencabar dan perlukan kesabaran yang tinggi dalam melayan kerenah pesakit.

Di hospital rupa-rupanya pada pukul 2.00 pagi ketika semua lena dulit mimpi, keadaan di hospital tetap sibuk dengan aktiviti rawatan. Ikuti kisah yang dikongsikan oleh beliau.


Bila tetiba pesakit or waris pesakit GreenZone dtg menerjah bilik rawatan..dgn pertanyaan marah..

Hei!!..doktor korang ni tido ker??..

dah berapa jam tunggu ni..??..


Aku tanya nama dan nombor giliran..hurmmm...


Baru tunggu 20minit ajer pun.. 
Aku tanya soalan bodoh..
Encik nak jumpa doktor ker??..

hihihi..opkos lah dia lg marah..


Iye laarr...habis buat apa datang sini..??..

Aku tengok jam..pukul 2 pagi...


Ok..jom lah ikut saya..kita pergi jumpa doktor...

so saya bawak dia melawat kawasan..hihihi...buat2 tercari2 doktor yg free kat yellow zone..sambil2 buat2 tanya...


hurmmm..doktor mana yg free eaa...

dia..terkemut2...yellow zone...semicritical zone pada ketika itu...cam kapal pecah..dgn muatan yg overloaded..sampai penuh pesakit atas troli kat laluan....so..saya ajak di ke Red Zone.. dan pada ketika itu ada 1 kes sdg di CPR...satu kes trauma..dgn lumuran darah..merata2... saya dpt tgk muka encik yg ikut saya td..terkemut2 cam nak muntah.. dan di situ jugak ada 1 kes kanak2 yg telah di Intubated n Ventilated...saya pun pandang encik tu n berkata..


Maaflah encik..doktor saya semua tak free nak jumpe encik.
semua tengah selamatkan nyawa...

dia dgn muka terkerut2..ckp perlahan pada saya..


x pa lah misi...x pa... saya tggu diluar jer...
Hahahahaaaaaa...... apa kau ingat hospital kul 2 pagi tido????... 
Tak pasal2 ikut hakak kawasn melawat....kannn..


Marilah kita sama-sama ucapkan rasa penghargaan buat semua jururawat dan kakitangan hospital yang telah menjalankan tugas mereka dengan penuh dedikasi dan sabar.

Semoga jasa mereka Allah sahaja yang akan membalasnya.

Post a Comment

0 Comments